Geslaagde 5e Nationale Kersenparty

Appeltern - Vrijdagmiddag werd op een prachtige locatie, recreatiepark Riverside, aan de oevers van de Maas in Appeltern alweer de vijfde Nationale Kersenparty gehouden.

Eerder vonden kersenpartijen plaats in Tiel, Culemborg, Maasdriel en Buren. Dit keer was daarom het gemeentebestuur van het Land van Maas en Waal gastheer. Tientallen raadsleden, bestuurders, ondernemers en inwoners die genodigd waren voor dit jaarlijkse netwerkevent in de Regio Rivierenland genoten van de zon en versnaperingen uit het gebied. De Fruitdelta Rivierenland opent jaarlijks zo het kersenseizoen, brengt partijen bij elkaar en zet zo de regio verder op de kaart.

Zowel de burgemeesters van het Land van Maas en Waal als gastheer, als Tiel als voorzitter van de regio spraken op het podium luchtig over waar ze trots op zijn en waar meer aandacht voor moet komen. Ze blikken vooruit en erkennen dat samenwerking tot mooie dingen leidt. Zo kwamen projecten voorbij uit het regionaal investeringsfonds en werden resultaten bereikt voor innovatieve ondernemers en infrastructuur.

Ook de Gelderse gedeputeerde Helga Witjes (VVD) en aanstaande gedeputeerde Ans Mol (BBB) waren aanwezig. Zij hebben altijd veel aandacht voor onze regio en sloten recent in het Huis der Provincie een Gelders coalitieakkoord “Gewoon Doen” waarmee de regio ook haar voordeel zal doen.

Foto van regio Fruitdelta : wethouder Dijkstra (links) in gesprek met gedeputeerde Witjes (rechts)