Verbreding Rijnbrug Rhenen stap dichterbij

De marathonvergadering van de Provinciale Staten Gelderland heeft voor de Regio Rivierenland en de Gemeente Tiel een tweetal belangrijke punten op de agenda.

Gisteravond werd met het oog op bouwen de subsidie van €2,5 miljoen voor het project Veilingterrein toegekend. Vandaag werd een positief vervolg gegeven aan de invulling van de woningbouwontwikkeling door de reservering van €10,5 miljoen door de Provincie als bijdrage aan de realisatie van de verbreding van de Rijnbrug bij Rhenen.

Hiermee komt de start van de werkzaamheden dichterbij. De verbreding van de Rijnbrug bij Rhenen zal de verbinding tussen de regio's Foodvalley en Rivierenland verbeteren en daarmee de bereikbaarheid vergroten. Dit heeft een positief effect op de mobiliteit, logistiek en zal ook de aantrekkingskracht op wonen en bouwen om te wonen laten toenemen.

Nogmaals een compliment aan alle leden van de Taskforce en zonder iemand tekort te doen, de VVD-ers Remco Dijkstra, Laurys Bennink, Mark Smits, Daniel Koerhuis en Helga Witjes die hieraan een bijdrage hebben geleverd door onvermoeibaar, betrokken en gedreven (door) te gaan voor de realisatie van dit project.

Mooie berichten in de ontwikkelingen van logistiek Rivierenland en Tiel.