Succesvolle VVD netwerkbijeenkomst in Zaltbommel

© VVD Tiel

Maandagavond 6 februari was voor VVD-ers uit Rivierenland Zaltbommel the place to be!

Dick en Pieta Brandwijk stelden hun deuren open voor de VVD netwerkbijeenkomst. De paarse loper was uitgelegd voor alle gasten en na een rondleiding door dit prachtige bedrijf was het woord aan Dick. Hij nam ons mee in de geschiedenis en uitdagingen van het familiebedrijf en met name het duurzaam en circulair ondernemen.

Een mooie brug naar de winnaar van de Circular Awards Public 2023 : de Provincie Gelderland. Helga Witjes, onze VVD Gedeputeerde, nam die middag de prijs in ontvangst en mocht van alle aanwezigen wederom de felicitaties en een dik verdiend applaus in ontvangst nemen.

Met de goed gevulde zaal en geïnteresseerde, betrokken en gedreven VVD-ers en inwoners uit alle gemeentes in  Rivierenland - West Betuwe, Buren, Culemborg, Maasdriel, Neder-Betuwe, Tiel, West Maas en Waal en Zaltbommel - werd het een hele interactieve sessie met en voor Thom van Campen ( Tweede Kamerlid VVD met in zijn portefeuille Landbouw, Voedselkwaliteit en stikstofproblematiek), Gert-Jan van Ochten (Fractievoorzitter en raadslid West Betuwe), Mark Smits (Statenlid VVD Gelderland) , Koos de Looff (Statenlid VVD Gelderland) en Helga Witjes.

De actuele onderwerpen als woningbouw, stikstof, mobiliteit, logistiek, toeslagen, banen en de hoofdmotor een solide en groeiende economie passeerden de revue. De discussie leverde de vertegenwoordigers in zowel de gemeentes, provincie als Tweede Kamer verhelderende inzichten en ook actiepunten op.

Na de plenaire discussie was er de mogelijkheid om informeel nog van gedachten te wisselen.

Het was een echte VVD bijeenkomst waarbij het DOEN centraal staat.