Goed nieuws voor de mobiliteit van Tiel en omgeving

Deze week heeft Mark Harbers de minister van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laten weten €40 miljoen beschikbaar te stellen voor de verbreding van de Rijnbrug bij Rhenen.

Goed nieuws voor de mobiliteit in onze omgeving. Dit resultaat is tot stand gekomen door een stevige lobby voor de realisatie van dit belangrijke project. De Taskforce Rijnbrug Rhenen die onder leiding van, onze wethouder, Remco Dijkstra de betrokken partijen bij elkaar heeft gebracht en tot een gezamenlijke aanpak en boodschap heeft geleid is succesvol geweest. De Taskforce bestaat uit de provincies Gelderland en Utrecht, de regio's Rivierenland en Foodvalley, gemeenten Rhenen en Neder-Betuwe en Rijkswaterstaat.

Mede door de inspanningen van VVD Gedeputeerde Helga Witjes, VVD Tweede Kamerlid Daniel Koerhuis, VVD fractievoorzitter Neder-Betuwe Laurys Bennink en Mark Smits, ons Tielse VVD Provinciaal Statenlid Gelderland, is dit belangrijke meerjarenproject in de volgende fase terecht gekomen. Waarvoor dank en proficiat!

Wij zien uit naar de volgende stap, zodat de realisatie van de verbreding van de Rijnbrug Rhenen dichterbij komt en deze cruciale verbinding met Tiel en Rivierenland sterk verbetert.