VVD: De ontsluiting bij Passwaaij moet beter

© Wim Wildschut

TIEL – Als het aan VVD lijsttrekker Wim van Baal ligt wordt in de volgende raadsperiode eindelijk werk gemaakt van de rondweg en de 3e ontsluitingsweg. Wim zegt hierover: “Wat de huidige en noodzakelijke werkzaamheden aan de Jonkeer P.A. Reuchlinlaan laten zien is dat Passewaaij niet zonder derde ontsluitingsweg kan. Het is gewoonweg onveilig wanneer nu een van de wegen niet gebruikt kan worden. Als er nu een grote calamiteit zou plaatsvinden in Passewaaij tijdens de spits dan houdt ik mijn hart vast. Het verkeer staat tijdens de noodzakelijke werkzaamheden elke ochtend en avond vast”.

Rondweg

Naast de 3e ontsluitingsweg, waarbij nadrukkelijk naar een variant gekeken moet worden die het minste overlast gaat bieden voor Passewaaij en Wadenoijen, zal ook eindelijk de zo gewenste rondweg aangelegd moeten worden. De rondweg staat al langer op het wensenlijstje van de VVD.

“Op dit moment lopen er onderzoeken naar de mogelijkheden en het financiële kostenplaatje. Ik hoop dat we de uitkomsten van deze onderzoeken voor de verkiezingen krijgen zodat we dit mee kunnen nemen in eventuele coalitieonderhandelingen. Mochten wij uiteraard voldoende zetels halen”, aldus Wim.

Financiën

Lijsttrekker Wim van Baal heeft in de commissie beleidscyclus op 27 oktober 2021 al vragen gesteld over het voorbereiden van de financieringen voor de rondweg en de 3e ontsluitingsweg. Wim ging gisterochtend persoonlijk poolshoogte nemen bij de werkzaamheden aan de Reuchlinlaan. Hij hoopt dat de werkzaamheden op tijd zijn afgerond zodat er weer minimaal twee ontsluitingswegen beschikbaar zijn.