Reactie VVD Tiel op Visie voor een bereikbaar Gelderland

De provincie Gelderland heeft de Visie voor een bereikbaar Gelderland opgesteld. De VVD in Tiel heeft een reactie op de visie gestuurd naar de VVD-fractie van de Provinciale Staten.
De visie hanteert als uitgangspunt problemen oplossen en niet kansen ontwikkelen (in de visie noemen ze dat anticiperen op urgente ontwikkelingen) en presenteert daarbij een afwegingskader waarbij je je afvraagt of een project in regio Rivierenland überhaupt nog wel een kans maakt.
Met het opstellen van de Visie voor een bereikbaar Gelderland is een belangrijke eerste stap gezet, maar er zijn nog serieuze verbeteringen in deze visie mogelijk.
Onderstaand een boodschap die de VVD Tiel de leden van de Provinciale Staten heeft meegegeven.

Investeer in de bereikbaarheid van Rivierenland
De provincie Gelderland moet investeren in de bereikbaarheid van Rivierenland. Rivierenland ligt in het midden van Nederland waar veel vervoersassen, zowel water (Waal en Amsterdam Rijnkanaal), weg (A2, A15) als spoor (A2-corridor, Merwede Lingelijn, Betuwelijn en Betuweroute) elkaar kruisen.
Rivierenland heeft vanwege zijn strategische ligging en de zich sterk ontwikkelende positie in de logistieke sector veel kansen om zich te ontwikkelen tot een logistieke hotspot van internationaal formaat. Dit betekent de komst van meer bedrijven, meer werkgelegenheid, meer onderwijs, meer inwoners, meer woningbouw en behoud van de welvaart.
Een goede bereikbaarheid en verbinding naar de regio’s, steden en voorzieningen om ons heen is hierbij essentieel. Deze stopt niet bij gemeente- of regiogrenzen. Kansen zijn volop aanwezig in Rivierenland terwijl de randstad en de stedelijke netwerken dichtslibben.
Focus dus niet alleen op de stedelijke netwerken, laat de kans op succes niet liggen en investeer in de bereikbaarheid van Rivierenland.