Zomergroet van de fractievoorzitter

Na een erg drukke periode waarin de verkiezingen een hele grote rol hebben gespeeld is het goed, nu we zomerreces hebben, hierop terug te kijken.

Voor de VVD zijn de verkiezingen goed verlopen; we zijn in de raad weer met 5 raadsleden vertegenwoordigd. Daaraan voorafgaand heeft een grote groep VVD’ers hun uiterste best gedaan om ons verkiezingsprogramma met de wensen voor onze stad zoveel mogelijk uit te dragen. Naast de raadsleden ben ik ook  blij met onze commissieleden,  fractiesecretaris en permanente campagneleider, we hebben een enthousiast team. Samen zullen we ons VVD  gedachtegoed de komende jaren zoveel mogelijk uitdragen.

Na de verkiezingen volgde de formatie. Een proces dat de nodige tijd heeft gekost, zorgvuldigheid en vertrouwen is immers vereist. De PvdB is samen met de PvdA en de VVD  tot een ambitieus akkoord gekomen waarmee we gezamenlijk willen werken om Tiel een schone, aantrekkelijke en zorgzame gemeente te laten zijn. De VVD is in het college ook weer vertegenwoordigd met een wethouder.

Tegelijkertijd beseffen we dat er een grote uitdaging op ons ligt te wachten. Het financiële perspectief is niet rooskleurig, er zullen keuzes dienen te worden gemaakt.

Ook andere onderwerpen,  zoals duurzaamheid en het “Sociaal Domein” zijn vraagstukken waar de nodige inspanningen en oplossingen voor moeten worden gezocht.

Maar nu is het tijd om vooral te genieten; ik wens iedereen een mooie zomerperiode!

Ans Duquesnoy – van den Heuvel