Erepenning der stad Tiel voor Ruud Vermeulen

Tiel - Afgelopen maandagmiddag heeft burgemeester Hans Beenakker aan Ruud Vermeulen, tijdens zijn afscheidsreceptie, de Erepenning der stad Tiel uitgereikt.

© Fotos met dank aan Jan ...

Ruud heeft zich de afgelopen decennia voor de Gemeente Tiel verdienstelijk gemaakt. De afgelopen 8 jaren was Ruud wethouder en zoals door velen onderschreven ook wel de

“Mensenwethouder” genoemd. Ook als fractievoorzitter van de VVD afdeling Tiel in de periode 2002-2006 en de jaren als wethouder was hij een graag geziene sociaal-liberaal.

De afscheidsreceptie in de Sint Maartenskerk werd uitermate goed bezocht en veel “oude” bekenden uit Tiel en ook de rest van de regio Rivierenland kwamen Ruud de hand drukken.

Sinds 1983 is de erepenning in totaal 43 maal toegekend, onder andere aan personen die in dienst waren van de gemeente Tiel en door pensionering de actieve dienst verlieten, personen die actief waren in het welzijnswerk of in de gezondheidszorg, voor het Fruitcorso of voor de Kamer van Koophandel, een notaris die met pensioen ging, oud-raadsleden en oud-wethouders. Ook kan de erepenning worden toegekend als een inwoner gedurende een lange reeks van jaren zeer veel maatschappelijke verdiensten heeft verricht voor de gemeente Tiel (bijvoorbeeld een aantal bestuursfuncties).