De VVD dient twee amendementen in tegen de begroting en jaarrekening AVRI

Amendement

Onderwerp

Zienswijze begroting 2019 AVRI (inclusief meerjarenbegroting tot en met 2022)

De raad van de gemeente Tiel in de vergadering bijeen d.d. 23 mei 2018

Ondergetekenden stellen voor om het Raadsbesluit onder agendapunt 11f (zienswijze begroting 2019 AVRI (inclusief meerjarenbegroting tot en met 2022)).

de navolgende tekst:

De gemeenteraad van Tiel stemt als zienswijze in met het ontwerp van de begroting 2019 AVRI (inclusief de meerjarenbegroting tot en met 20122).

te vervangen door:

“De Gemeenteraad van Tiel kan niet instemmen met de begroting 2019 in samenhang met de gepresenteerde meerjarenbegroting tot en met 2022.

De komende jaren vind een wezenlijke systeemverandering plaats. Het meer gescheiden inzamelen van het afval, het (laten) verwerken van schonere afvalstromen en het meer aanbieden van verhandelbare (her te gebruiken) grondstoffen, zijn hierbij de uitgangspunten.

Desondanks wordt voor 2019 een meerjarig tot en met 2022 (nagenoeg) dezelfde bedragen begroot aan kosten (meer gescheiden inzamelen en verwerken tot schonere afvalstromen) en aan opbrengsten (meer aanbieden van verhandelbare stoffen). Gezien het doel van de systeemverandering is het meerjarig gelijk blijven van zowel de kosten als de opbrengsten ervan, een contradictie.”

Namen en ondertekening:

Namens de VVD fractie:

E.S. Derksen

Amendement

Onderwerp

Zienswijze Jaarrekening 2017 AVRI

De raad van de gemeente Tiel in de vergadering bijeen d.d. 23 mei 2018

Ondergetekenden stellen voor om het Raadsbesluit onder agendapunt 10g (zienswijze jaarrekening 2017 AVRI) de navolgende tekst:

De gemeenteraad van Tiel stemt als zienswijze in met het ontwerp van de jaarrekening 2017 AVRI.

te vervangen door:

“De gemeenteraad van Tiel is van mening dat het positieve resultaat van €461.000 terug moet vloeien naar de inwoners. Het resultaat van €461.000 dient te worden ingezet om de stijging van de afvalstoffenheffing te reduceren.”

Namen en ondertekening:

Namens de VVD fractie: