VVD vraagt aandacht voor Tielse binnenstad

Tiel - De Tielse binnenstad heeft het zwaar. Hoewel het volgens de cijfers nog wel meevalt, is over de leegstand in de binnenstad van Tiel niet heen te kijken. VVD Tiel vindt dat er oplossingen moeten komen die passen bij de situatie waar onze binnenstad in zit.

Leegstand is slecht voor het aangezicht en de gezelligheid van de Tielse binnenstad. Daarnaast wordt door het verdwijnen van winkels uit het centrum, of zelfs helemaal uit Tiel, ook nog eens de keuze beperkt. Dit leidt tot minder bezoekers en verlies van banen. De VVD is van mening dat er nu echt wat moet gebeuren.

In de vergadering van de raadscommissie samenleving van 4 februari jl. kwam het nieuws dat ondernemersvereniging Hart van Tiel en Gemeente Tiel een binnenstadsvisie opstellen en dat Tiel is opgegeven om mee te doen aan een experiment waarbij de aanloopstraten naar de binnenstad verbeterd zouden kunnen worden.

Om die reden heeft de VVD tijdens de vergadering aandacht gevraagd voor onze binnenstad. Wij zijn blij met de plannen en gaan graag op zoek naar mogelijkheden om onze binnenstad sterker te maken. Wij denken graag met de gemeente, ondernemers en inwoners mee om Tiel weer winkelstad van Rivierenland te laten zijn.

Timo de Mari

Raadscommissielid Ruimte en Samenleving