Standpunt van de VVD Tiel inzake vluchtelingenopvang.

De Tielse VVD is tegen de noodopvang van migranten. Vluchtelingen dienen in de eigen regio, dus in de buurt van de landen waar men vandaan komt, te worden opgevangen. De VVD Tiel vindt het niet acceptabel dat door het huidige landelijke beleid gemeenten worden opgezadeld met de problemen rondom dit grote Internationale vraagstuk.

Wij vinden:

• Tiel lost hiermee het landelijk probleem niet op.
  • Vluchtelingen dienen te worden opgevangen in hun eigen regio.
  • Er is een reële kans dat er zich veel economische vluchtelingen bevinden onder de mensen die wij noodopvang zouden moeten bieden; dat willen we niet, in Tiel is geen plaats voor economische vluchtelingen.
  • Wij willen in Tiel geen opvang bieden aan mensen waarvan we hun verleden niet kennen en dus niet weten of iemand mogelijk crimineel, moslimextremist, homohater of respectloos naar vrouwen toe is.

Wat betreft de statushouders:

Door de toename van vluchtelingen zal het aantal statushouders stijgen en dus ook in Tiel. VVD Tiel is erop tegen dat deze statushouders met voorrang een huurwoning krijgen. Bovendien leidt de instroom van diverse niet-westerse culturen tot botsingen met onze cultuur, waaruit het moslim-extremisme kan ontstaan. Dit leidt tot radicalisering en tot polarisatie in onze samenleving en dat willen we niet.

Het huidige asielbeleid is niet meer vol te houden;  de grens van wat Nederland en Tiel kan dragen is bereikt.

Namens de fractie van de VVD

Ans Duquesnoy – van den Heuvel

Fractievoorzitter.